Profil Bentoel Group - Member of the British American Tobacco
As a member of the British American Tobacco, the second largest tobacco company in the world by global market share with brands that are present in over 180 markets, Bentoel Group aims to be the fastest growing cigarette company in Indonesia. We are the fourth largest cigarette manufacturer in Indonesia and are committed to empower our people. At the heart of our success, we believe that it is important to give people opportunities to maximise their talents, ideas and make a difference. At Bentoel Group, we have several programs that cater for various departments and functions within the company. We see graduate recruitment as part of our business strategy, ensuring that our company can sustainably prepare the next generation of leaders who can build our future as a winning organisation. Currently, we are looking for Management Trainee for our Marketing, Finance, and Operations department. Bentoel Management Trainee Our Program This programme is a structured 2-year program designed with: Challenging assignments supported by a coach and mentor International exposure Being involved in tasks and projects having impact on the business.
Dalam perjalanannya selama lebih dari delapan dasawarsa, Bentoel Group telah menjadi perusahaan tembakau terbesar keempat di Indonesia. Perusahaan didirikan pada tahun 1930 oleh Ong Hok Liong dengan nama Strootjes Fabriek Ong Hok Liong, yang memproduksi brand local ternama seperti Bentoel Biru, Tali Jagat, Bintang Buana, Sejati, Neo Mild, dan Uno Mild.
Saat ini, Bentoel Group merupakan bagian dari British American Tobacco (BAT) Group. BAT adalah sebuah perusahaan tembakau global dengan jaringan di lebih dari 180 negara. Hal ini memungkinkan Perusahaan untuk menambahkan brand global Dunhill dan Lucky Strike ke dalam portofolionya.
Kegiatan usaha kelas dunia Perusahaan meliputi riset dan pengembangan, pemrosesan daun tembakau dan cengkih, manufaktur produk tembakau, termasuk pemasaran dan distribusinya. Kami saat ini sedang mentransformasikan bisnis tembakau kami untuk menambahkan dan memberikan konsumen kami lebih banyak pilihan, lebih banyak inovasi, dan produk-produk yang berpotensi mengurangi risiko. Pelaksanaan kegiatan-kegiatan ini didukung oleh lebih dari 4.000 karyawan di seluruh Indonesia.
Pada tahun 2019, Perusahaan telah melakukan ekspor ke 20 negara tujuan, yang nilainya telah mencapai Rp2,7 triliun. Ini adalah bukti nyata bahwa Perusahaan sepenuhnya mendukung program ekspor pemerintah.